GeenStijl: verwarde man…..

Dat de vrijheid van meningsuiting in gevaar is -zoals sommigen van mijn collega’s beweren- omdat 100 assertieve vrouwen adverteerders oproepen niet meer bij GeenStijl te adverteren raakt kant noch wal. Niemand belet de topjournalisten van deze site van de Telegraaf Media Groep om hun eloquente mening over de samenleving uit te storten, ook niet al riekt het daardoor in de buurt van de redactieburelen altijd naar stront.

Tot de dood erop volgt….

De jongens en meisjes van GeenStijl kunnen tot hun dood roepen wat ze willen. Niemand legt ze een strobreed in de weg, al zullen ze hun zegerijke werk in de toekomst misschien uit eigen zak moeten betalen als al die Nederlandse adverteerders tot het wijze inzicht komen dat ze in de buurt van GeenStijl weinig te zoeken  hebben.  Maar dat staat toch helemaal los van de vrijheid van mening? Dat is een principe, geen verdienmodel.

Verward….

Misschien is dat wel het probleem van GeenStijl: dat ze de begrippen “businessmodel” en “vrijheid van mening” steeds vaker door elkaar zijn gaan halen. GeenStijl is gewoon een verwarde man. Verdwijnt ie, dan is Nederland echt niet minder democratisch geworden, wel een stukje beschaafder.

Geef een reactie