Brengen van een boodschap: hoe het niet moet….

Wil je weten hoe je NIET moet communiceren, kijk dan naar dit interview met deze topman van Blokker. Het NOS Journaal wilde graag weten hoe Blokker denkt te overleven en zocht daarbij ook naar empathie m.b.t. de honderden Blokker-werknemers die door de sanering van het bedrijf hun baan verliezen.

Geen gevoel

imagesDe Blokker-CEO is niet in staat om iets van zijn gevoel te tonen. Bij elke vraag draait hij het tevoren ingestuurde statement af. Dat komt hier op neer: Blokker zit in een transitie, we gaan veel geld investeren en we richten ons nu op de toekomst (vrij vertaald).

Grammofoonplaat

Een aantal keren stelt de verslaggever een vraag en steeds weer valt de naald in dezelfde groef. Van wie zou deze man zijn mediatraining hebben gekregen, vraag je je af? En is dan helemaal niemand op het idee gekomen om deze CEO uit te leggen dat hij niet alleen de verkeerde toon treft, maar ook niet de juiste uitstraling heeft.

Zoek het presentatietalent in je eigen omgeving

Daarom mijn advies: kijk eens rond in je bedrijf. Er is vast wel een getalenteerd medewerker te vinden die WEL de juiste communicatie-appeal heeft. Laat die dan de belangrijke boodschap vertellen. Je hoeft het als CEO echt niet allemaal alleen te doen, zeker niet als je op communicatief gebied de juiste kwaliteiten mist.

Hard oordeel?

Jawel: maar een slechtere herstart had Blokker niet kunnen bedenken. Bij het horen van de naam van dit bedrijf zal ik voorlopig alleen nog maar dit gezicht en deze gemankeerde presentatie voor me zien. https://www.facebook.com/NOSop3/videos/1160512620660032/

1 Reactie op “Brengen van een boodschap: hoe het niet moet….
  1. Wim schreef:

    Wat wij gaan doen ….. ? Deze man heel snel vergeten en bekijken wat de transitie uiteindelijk teweeg brengt …. in de toekomst. Maar of ik snel geld investeer in Blokker (cq. aankopen doe) is een grote vraag die eerlijk gezegd snel wordt vergeten als je wat nodig hebt bij …. Blokker.
    In ieder geval een hele slechte beurt van een CEO (echt waar ?) van dit eens prachtige familiebedrijf.

Geef een reactie